Lunta odotellessa

torstai 24. lokakuuta 2013

Lempirunoni


Tämä Eino Leinon runo on ja pysyy 
suosikkinani vuodesta toiseen:

Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämmessäin
niin suuri, outo ja uus?

Minä kuulen, kuin kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja touot muut.

Kaikk`on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk`on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.




Jollei tuon runon lukemisessa mieli rauhoitu,
niin ei sitten missään.

Paljon on muitakin ihastuttavia ja koskettavia
runoja, mutta tämä on ollut niin kauan kuin muistan
aivan ehdoton suosikkini.

Onko sinulla jokin lempiruno, joka pitää
pintansa vuodesta toiseen, vaikka kaikki muu
ympärillä muutuisi, tuo säilyy?


Tähän loppuun vielä tällainen
KESÄHERKISTELYkuva:)

Rauhaisaa
loppuviikkoa
kaikille!


5 kommenttia:

  1. On minulla, montakin lempparia, justiin luontorunot vetoaa minuun, ja niitä onkin Seijastiinan mietteissä useita.
    Kauniit kuvat, herkkää ja tämäkin runo vaikuttava ♥

    VastaaPoista
  2. Voi että, kun olikin todella kaunis runo!
    Ihan lukiessani sitä, tuli vilunväreet ja hyvä tunne sisälleni, nin kaunis se oli!
    Mä tykkään juuri kaikista herkistä runoista. Anni Korpelan runot on kauniita ja sitten Tommy Tabermanninkin runoista tykkään toisista..Kirjoitankin yhden hänen runoistaan tähän, josta eritoten tykkään paljon:
    Aamulla asetimme paljaat jalkapohjamme
    toisiaan vasten,
    rakensimme temppelin,
    teimme polun.
    Sillä tavalla tiesimme
    koko päivän
    missä asua, mitä rukoilla,
    mitä kohti
    eksymättä kulkea.

    Hyvää loppu viikkoa sulle ja kauniita kuvia oli sulla myös taas!
    Kiitos!

    VastaaPoista
  3. Hei!

    Itsekin tykkään tuosta runosta, se tulee joskus mieleen noin vaan...;)
    Myös kaunis kuva!
    Ja hei, kiitos sanoistasi arvonnassani ja kiva, kun olet täälllä!:)

    VastaaPoista
  4. Seija - muistan hyvin lukeneeni ihania runoja blogistasi silloin "ennen vanhaan". Blogisi ja sinä jäit mieleeni ja ihanaa että olet vielä täällä :) Kiitos kommentistasi.

    Harakka, kiitos kauniista sanoistasi ja aivan ihanaa kun olit viitsinyt noin upean runonkin tänne välittää - kiitos :)

    Marikki, kommenttisi lämmitti kovasti mieltäni, kiitos :) ...on ollut mukavaa palata ja löytää ihania ihmisiä blogeineen täältä.

    VastaaPoista
  5. Kaunista runoa ja kuvausta sinulla täällä. Mukavaa viikonloppua sinnekin ♫

    VastaaPoista

Ihanaa kun vierailit blogissani - vielä ihanampaa jos jätät minulle viestin :)